FANDOM

Ta stroan jest czymś w rodzaju poradnika dla nowych użytkowników wiki, którzy chcieliby pisać własne historie na podstawie Kuroshitsuji.

Zasady pisaniaEdytuj

Pisanie własnej histori jest proste! Wystarczy trzymać się konkretnych zasad i oczywiście mieć jakiegoś pomysły. Aby napisać opowiadanie, musisz wybrać jeden ze stylów pisania oraz musisz mieć wenę. Napisane historie powinny zostać umieszczone na blogu, nie w artykule. Umieszczanie opowiadania w artykule grozi jego usunięciem przez administratora oraz ostrzeżeniem.

NazwaEdytuj

Opowiadania pisze się podobnie jak manga, w rozdziałach. Wielu z początkujących pytanie się o nazwę. Nazwa powinna zawierać:

  • Numer rozdziału, przykład: Rozdział 2.
  • Tytuł, przykład: Na tajemnej drodze życia.
  • No i oczywiście nazwę opowiadania, przykład: Piekielny Lokaj.

Pełna nazwa powinna wyglądać mniej więcej tak: (przykład) Piekielny Lokaj, Rozdział 2: Na tajemnej drodze życia.

Zawartość rozdziałuEdytuj

Na początku rozdziału powinna znajdować się wyśrodkowana okładka. Minimalne wymiary to: (wysokość) 200px, (szerokość) 100. Maksymalne wymiary powinny zmieścić się na jednej stronie artykułu. Co do zawartości tekstu, nie ma wyznaczonych limitów znaków. Rozdział może być zarówno krótki, jak i długi. Pamiętaj jednak, aby każdą nową myśl zaczynać od akapitu, a tekst końcowy (od autora, nie musisz go umieszczać) oddzielić specjalnym szlakiem, który jest wyśrodkowany i pogrubiony.

Style PisaniaEdytuj

Póki co na wiki istnieją dwa style. UWAGA! Nazwy stylów są improwizowane przez administratorów i użytkowników zajmujących się porządkiem na wiki. Zasady te nie są oficjalnie uznawane w języku polskim.

Styl CzęściowyEdytuj

Styl dzielący opowiadanie na kilka części (w zależności od twórczości autora). Podobnie rysowane jest Kuroshitsuji. Po nazwie opowiadania powinien być numer części, przykład: Piekielny Lokaj, Piekielny Lokaj II (lub 2) itd. Pomiędzy częściami powinny być różne przerwy (np: kiedy rozdział publikowany jest raz na tydzień, przerwa ta powinna trwać min. 3 tygodnie).

Styl SagEdytuj

Opowiadanie składa się w tym przypadku z jednej części, ale dzieli się na sagi (podobnie jak anime/manga Fairy Tail). Każda przygoda ma kilka rozdziałów, lecz po pewnym czasie zaczyna się zupełnie inna, czyli rozpoczyna się kolejna saga. Limitów sag nie ma. Można więc tworzyć ich ile się chce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki